10 kilo afvallen in een week

10 kilo afvallen in een week tijd? We kunnen één ding met heel veel zekerheid zeggen: Dat is niet gezond! Het zou betekenen dat je meer dan 1 kilo per dag afvalt. Dat gebeurt alleen wanneer je (ernstig) ziek bent.

En toch is 10 kilo afvallen in een week waar veel mensen naar zoeken. Waarom? Omdat ze volgende week op vakantie gaan of een feestje hebben. Het zijn vaak mensen die haast hebben en die naar een dergelijke manier van afvallen zoeken.

Maar onthoud één ding: zoveel gewicht in zo korte tijd verliezen is niet haalbaar. Als het dat wel was, was overgewicht niet zo’n groot probleem in Nederland. Dan deed iedereen het wel. Ongezond is het zeker wel. In dit artikel kijken we naar hoeveel gewicht je wel af kan vallen in een week en hoe lang het ongeveer duurt om op verantwoorde wijze 10 kilo af te vallen.

Hoeveel kun je afvallen per week?

10 kilo per week afvallen is misschien wat hoog gegrepen, maar wat is dan wel haalbaar? Dat verschilt een beetje per type dieet, maar is ook sterk afhankelijk van je huidige gewicht.

Gezonder is het dan ook om te kijken hoe lang het zou duren om 10 kilo af te vallen op een verantwoorde manier.

In het artikel 10 kilo afvallen (Vandaag starten!) doen we een methode uit de doeken die je in staat stelt om in 2 maanden (misschien iets langer) 10 kilo vet te verbranden. De basis van die methode is een koolhydraatarm dieet. En dat dieet kan je ook helpen om per week redelijk veel gewicht te verliezen op een vrij eenvoudige manier.

 

Koolhydraatarm dieet

De werking van een koolhydraatarm dieet wordt duidelijk uitgelegd in dit artikel. Kort gezegd ga je minder koolhydraten eten, waardoor er minder suikers (insuline) wordt opgeslagen als vet.

Je vermijdt producten waarvan het bekend is dat er veel koolhydraten in zitten. Dat heeft vrij snel effect. Met een koolhydraatarm dieet kun je gemakkelijk 1 tot 2 kilo vet per week verbranden.

In plaats van koolhydraatrijke producten eet je koolhydraatarme recepten, zoals producten met veel ei, vlees, vis en gevogelte. Maar ook noten en zaden en diverse soorten groenten en vlees. Dit alles draagt bij aan een gezondere levensstijl met het gevolg dat je razendsnel en blijvend afvalt.

 

Nog meer gewicht verbranden?

Een koolhydraatarm dieet is een goede basis. Pak je dit verantwoord en consequent aan? Dan is het zeker haalbaar om 2 kilo per week te verbranden. Wil je nog meer gewicht verliezen? Dan is het aan te raden om te gaan bewegen.

Vormen van beweging die tot snel gewichtsverlies leiden zijn bijvoorbeeld krachttraining en hardlopen, maar over het algemeen geldt dat elke vorm van beweging bijdraagt aan vet verbranding. Ook al ga je tien minuten per dag wandelen. Beweging zorgt voor het verbranden van energie en het opmaken van de huidige vetmassa.

 

Voorkom ongezond afvallen

10 kilo afvallen in een week is echt ongezond. We willen je dan ook waarschuwen. Zet dat idee uit je hoofd, want de enige manier waarop je zoveel gewicht kunt verbranden (als het al lukt) is om jezelf volledig uit te hongeren.

Dat betekent dat je een crash dieet volgt. Het ziekenhuisdieet is daar een voorbeeld van, net als het militaire dieet of het 3 dagen dieet.

Deze diëten lijken misschien tot gewichtsverlies te leiden, maar doen dat niet. Ze verbranden in elk geval weinig tot geen vetmassa. Maar wel je spiermassa, waardoor je weerstand verslechterd en je gezondheid hard achteruit gaat.

Ook geestelijk is dit niet goed voor je. Je verliest concentratie en wordt langzaam steeds ongelukkiger. Je kunt zelfs depressief worden van een crash dieet.

 

10 kilo afvallen op de juiste manier

10 kilo afvallen is een helder en mooi doel. Haalbaar ook. Maar dan wel op de juiste manier. Lees ons artikel over 10 kilo afvallen met de basis van een koolhydraatarm dieet en ervaar zelf dat dit veel meer effect heeft dan een ongezond crash dieet.

One Response

  1. Paul Mastenbroek mei 15, 2015 Reply

Laat een reactie achter