Goed voornemen 2014: afvallen

Het einde van het jaar is weer in zicht en dat betekent dat veel mensen goede voornemens maken. Bij ons stroomt de mailbox vol met berichten van mensen die graag willen afvallen in 2014. In principe is afvallen in 2014 niet veel anders dan afvallen in 2013, maar om aan de vraag tegemoet te komen zetten we hieronder wat tips en stimulansen op een rijtje.

Begin pas met afvallen in 2014

De hoofdregel is: begin pas in 2014 met afvallen en dus niet de dag of week ervoor. Daarmee kun je voor jezelf rechtvaardigen dat je nog lekker een oliebol en wat champagne meepikt. Als je daarna maar weer op de lijn gaat letten. Per 1 januari val je namelijk af. En troost je met de gedachte: in één week tijd stuurden 212 mensen ons hetzelfde bericht. Je staat er dus lang niet alleen voor!

Drink veel water

Het blijft een cliché, maar clichés zijn helemaal niet verkeerd. Drink in 2014 meer water. Probeer frisdrank en alcohol te vervangen of te verminderen door eerst een glas of twee water te drinken. Geloof het of niet, maar dit werkt echt. Water zorgt voor een vol gevoel en zorgt er dus ook voor dat je minder snel een tweede of derde glas met calorieën zult nuttigen. Tevens helpt water afvalstoffen je lichaam te verlaten, waardoor je sneller energie verbrandt. Je lichaam hoeft immers geen binnenkomende calorieën te verbranden.

Lees ook wat je beter niet kunt drinken als je wil afvallen

Januari is een maand om af te vallen

Is het je wel eens opgevallen dat januari helemaal niet zo’n leuke maand is? En wat verschilt januari nu eigenlijk van februari of maart? Mensen ervaren een grote overgang van de feestmaand december met Sinterklaas, kerst en Oud en Nieuw naar het kille, koude en winterse januari. Een perfecte maand om af te vallen, want er is helemaal niks te vieren. Januari is de maand bij uitstek en dus ook de maand waarin veel mensen een goed voornemen maken.

Zoek een passend dieet

Ga op dieet als je echt snel wil afvallen. Een dieet kan je helpen richting te geven aan een nieuw en gezonder eetpatroon en zorgt ervoor dat je handreikingen hebt om snel af te vallen. Een dieet moet goed bij je passen. Dat hebben we afgelopen jaar al vaker besproken. Je kunt gaan voor bijvoorbeeld een crash dieet, zoals het ziekenhuisdieet, als je snel wil afvallen, maar ook kiezen voor een langer dieet, zoals het eiwitdieet.

Ga bewegen

Beweging is goed voor je. Ook al is het het tweede cliché in deze lijst, beweging is goed voor je. Je valt er goed door af en krijgt er meer energie van. Door te bewegen zet jij calorieën en vetten om in spiermassa en zal je lichaam meer en meer verbranden. Als je niet alleen meer gaat bewegen, maar ook nog eens zorgt voor een goed dieet en een aangepast eetpatroon, zul je ervaren dat je nog sneller afvalt.

De tips op een rijtje

Januari is de maand bij uitstek om te beginnen met afvallen. Neem onderstaande tips en gedachten met je mee en gegarandeerd val jij binnen de kortste keren kilo’s af:
  • Drink meer water en zorg voor een voller gevoel, waardoor je minder snel zult snacken.
  • Ga op zoek naar meer beweging, want door beweging zul je nog meer verbranden en sneller afvallen.
  • Kies een dieet dat bij je past. Een dieet zorgt voor een goed eetpatroon.
  • Bedenk: je bent niet de enige! Maar liefst 212 mensen mailden ons de afgelopen week met hun goede voornemen om te gaan afvallen.

We wensen je het beste voor 2014 en heel veel succes met afvallen. Mochten we je erbij kunnen helpen, laat het ons dan gerust weten.

Geef een reactie!