Met een eiwitdieet 3 tot 6 kilo per week verbranden

Het eiwitdieet is al jaren het meest succesvolle dieet. Veel mensen slagen er in om met het eiwitdieet af te vallen. Bekende diëten als het Dukan dieet en het dokter Frank dieet zijn voorbeelden van het eiwitdieet.

Ben jij op zoek naar dé manier om af te rekenen met overtollige kilo’s, maar weet je nog niet hoe? Lees dan verder, want een eiwitdieet kan voor jou veel verschil gaan maken.

Helaas zijn niet alle eiwitdiëten even geschikt. Ook zijn ze niet allemaal even betaalbaar, laat staan dat ze het gewenste effect hebben. Helaas zijn er veel voorbeelden van eiwitdiëten die maar tijdelijk werken en waarmee je dus snel weer op je oude gewicht zit. Ook zijn er diëten die je té veel eiwitten laten eten, waardoor je gezondheid er niet op vooruit zal gaan.

Wij zijn op zoek gegaan naar het beste eiwitdieet voor jou. We hebben goed nieuws, want er zijn twee manieren die jou kunnen helpen om definitief af te vallen.

Heb je geen zin om ons hele artikel te lezen? Ga dan direct naar de conclusie. Wil je wel meer informatie over het eiwitdieet? Lees dan hieronder rustig verder en ontdek hoe het eiwitdieet jou kan helpen om eindelijk af te rekenen met die kilo’s.

 

Wat is een eiwitdieet?

Een eiwitdieet (ook wel proteïnedieet genoemd) is een dieet waarbij je de hoeveelheid eiwitten in je voeding verhoogt. Zo haal je er meer energie uit. De eiwitrijke voeding binnen het eiwitdieet bevat naar verhouding weinig koolhydraten, maar wel voldoende gezonde vetten. Dit zorgt voor een gezonde balans in je caloriebehoefte.

Veel mensen denken dat je op je calorieën moet letten als je wil afvallen. Daar zit een kern van waarheid in, maar is zeker niet alles.

 

Waarom leidt een eiwitdieet wél tot resultaten?

Het eiwitdieet staat erom bekend naar verhouding de meeste mensen echt aan het afvallen te krijgen. De belangrijkste reden daarvoor is dat je met een eiwitdieet geen hongergevoel ervaart. En toch krijg je veel en veel minder calorieën binnen ten opzichte van je eetpatroon op dit moment.

Jouw lichaam en geest functioneren dankzij de energie die jij binnenkrijgt via je voeding. Deze energie wordt vaak ook “calorieën” genoemd. Wanneer je gezond leeft, krijg je per dag ongeveer net zoveel energie binnen als je nodig hebt. Je verbruikt de calorieën en op die manier blijf je op gewicht.

 

Vet verbranden

Maar wanneer je minder energie tot je neemt dan je op een dag nodig hebt, wordt je lichaam gedwongen andere energiebronnen aan te boren. De eerste energiebron is je vetvoorraad. Die wordt verbrand om aan energie te komen. Vervolgens worden ook de spieren aangeboord, wat minder gunstig is. Als je spieren worden omgezet in energie, slinkt je spiermassa. Dat moet dus voorkomen zien te worden!

Maar hoe zorg je ervoor dat wél je vetmassa, maar niet je spieren worden omgezet in energie? Het antwoord op die vraag is het eiwitdieet.

 

Meer energie uit eiwitten

Een eiwitdieet zorgt ervoor dat je minder calorieën tot je neemt en dus minder energie binnenkrijgt. Maar daarvoor in de plaats krijg je wel meer eiwitten binnen. En eiwitten zijn voor jouw lichaam een stuk lastiger te verbranden dan koolhydraten en vetten. Het verbranden van die eiwitten kost dus nog meer energie. Er wordt dus nog meer vetmassa opgemaakt om aan die energie te komen.

Je spiermassa blijft echter wel in tact, want eiwitten hebben een spieropbouwende en -herstellende functie. Wanneer je spieren het zwaar te verduren heeft gehad (bijvoorbeeld door zwaar werk of door sporten) zijn het de eiwitten die ze herstellen. Eiwitten zullen dus nooit zomaar spiermassa omzetten in energie!

 

Geen hongergevoel!

Een ander heel belangrijk punt van eiwitten is dat eiwitrijk voedsel er langer over doet om verteerd te worden. Het kost al meer moeite om verbrand te worden, maar ook het verteren duurt langer. Daardoor heb je al die tijd een vol gevoel. Je krijgt veel minder snel last van honger en zal dus veel minder vreetbuien hebben! Daarin is het eiwitdieet heel sterk, want er is geen ander dieet dat een hongergevoel zo sterk tegenhoudt.

 

Voordelen van het eiwitdieet

Je hebt kunnen lezen dat er twee belangrijke voordelen zijn aan het eiwitdieet. Zo hebben je spieren veel baat bij eiwitten.

 

Voordeel 1: Eiwitten zorgen voor meer spiermassa

Of je nu veel sport of helemaal niet, spieren heb je hoe dan ook nodig.  Eiwitten helpen spiermassa aan te maken, maar ook herstellen. Na een zware inspanning raken spieren ‘beschadigd’. Ze moeten zich herstellen en daardoor groeien ze.

Krachtsporters maken doelbewust hun spieren ‘kapot’, zodat ze groter en sterker kunnen groeien. Daarbij gebruiken ze eiwitten voor nog meer effect!

 

Voordeel 2: Geen hongergevoel (en vreetbuien!) meer

Daarnaast zorgt een eiwitdieet – er in tegenstelling tot veel andere diëten, zoals het het ziekenhuisdieet of het yoghurt dieet – ervoor dat je geen hongergevoel meer hebt. Je eten heeft meer tijd nodig om te verteren, waardoor jij ontsnapt aan vreetbuien.

Daardoor kom je veel minder aan en val je sneller af (Bron: Gezondheidsnet.nl).

 

Eiwitdieet ervaring van Nicole“Ik heb jarenlang Weight Care shakes gedronken, tot ik besefte dat het geen zin had. Per maand kostte me dat tientallen euro’s. Nu ben ik bezig met een gezond eiwitdieet. In het begin viel ik makkelijk 4 tot 6 kilo per maand af. Nu ik bijna op streefgewicht ben is dat nog steeds een halve kilo per week.” – Nicole

Bekijk Vitadis zelf >>

 

Meer eiwitten, minder koolhydraten

Als je wil afvallen moet je heel kritisch kijken naar je huidige voedingspatroon. Verreweg de meeste mensen die willen afvallen (99,9%) zullen zich herkennen in het volgende: je eet meer suikers en vetten dan goed voor je is.

Met andere woorden: je eet teveel koolhydraten.

Dat is niet gek, want in veel voeding zitten belachelijk veel koolhydraten. Denk bijvoorbeeld aan vruchtensappen.

 

Ongezonde producten

Je hebt het idee dat je gezond bezig bent, maar eigenlijk drink je koolhydraten. Je zal ervan schrikken dat een glas jus d’orange nog ongezonder is (qua koolhydraten) dan een glas frisdrank!
Hetzelfde geldt voor veel andere producten, zoals appelsap, vruchtenkoekjes, zogenaamd verantwoorde tussendoortjes als Liga-koeken, rijst en pasta, maar ook brood en broodbeleg als jam en stroop (Bron: Voedingscentrum.nl).

Door al die koolhydraten is er altijd genoeg energie voor je lichaam. Het is dus niet nodig om vet te gaan verbranden. Sterker nog: de kans dat er meer vet wordt opgeslagen is een stuk aannemelijker.

 

Gewicht verliezen

Een eiwitdieet gaat dit proces tegen. Een eiwitdieet reduceert de hoeveelheid koolhydraten en ongezonde vetten die je eet aanzienlijk en vervangt ze door eiwit. Daardoor krijg je wel energie binnen (4 calorieën per gram), maar wordt ook je vetvoorraad aangesproken om energie bij te maken.

Je verkleint dus de inname van calorieën en dwingt je lichaam om de vetvoorraad aan te gaan boren. Precies wat je wilt, want daardoor ga je gewicht verliezen!

 

Beginnen met het eiwitdieet

Wil jij blijvend en effectief overtollig vet verbranden? Je hebt kunnen lezen dat het eiwitdieet dan de beste manier is om dit voor elkaar te krijgen. Los van het feit dat je gaat afvallen, kom je ook nog eens lekkerder in je vel te zitten.

Wij hebben twee manieren waarop je kan afvallen met een eiwitdieet.

Beide manieren zijn doeltreffend en zeer effectief. In tegenstelling tot vele andere diëten zie zich “eiwitdieet” noemen, worden deze twee manieren bejubeld door gebruikers en leiden beide manieren gegarandeerd tot het succes dat jij zoekt.

 

Wat is het beste eiwitdieet?

Het viel niet mee om het beste eiwitdieet te bepalen, want er zijn er veel. Ook zijn eiwitdiëten vaak aan de dure kant. Maar toch zijn er twee producten waar wij volledig achter staan. Het betreft:

  • Het complete eiwitdieet Vitadis;
  • Het receptenboek (met ruim 100 recepten) FitChef

Het belangrijkste verschil zit hem in het product zelf: Vitadis is een compleet dieetplan (met weekschema’s, weekmenu’s en boodschappen), terwijl FitChef een receptenboek is. Voor Vitadis hoef je de deur nauwelijks meer uit om af te vallen, bij FitChef moet je zelf de boodschappen doen.

Vitadis is een compleet dieet, waarbij je vanzelf naar je streefgewicht begeleid wordt. Als je doet wat er voorgeschreven wordt, komt het gegarandeerd goed.

FitChef is een stuk goedkoper, praktisch en direct te gebruiken. Hiermee bereid je de effectiefste, maar ook lekkerste eiwitrijke recepten.

We gaan beide producten bespreken, maar eerst benoemen we wat voor ons de kenmerken van een “goed” eiwitdieet zijn. Op basis daarvan hebben we de keuze voor Vitadis en Fitchef gemaakt.

 

Eiwitdieet ervaring van Oscar“Voor mij bleek het aanpassen van mijn voeding genoeg te zijn. In plaats van elke dag pasta, brood of rijst verdiepte ik me in deze eiwitrijke recepten van FitChef. Het heeft me geholpen om op gewicht te komen. Was nog vrij makkelijk ook.” – Oscar

Lees de review van FitChef >>

 

Wat kenmerkt een ‘goed’ eiwitdieet?

Je hebt in dit artikel veel informatie kunnen lezen over het eiwitdieet. Dat geldt in principe voor elk eiwitdieet. Maar waarom is voor ons juist de keuze gevallen op Vitadis en FitChef? Dat heeft te maken met het uitgangspunt van Vitadis en Fitchef. Ze richten zich niet alleen op het beperken van calorieën, maar vooral op het benutten van eiwitten.

De balans in je energievoorraad wordt op verantwoorde wijze verlegd: minder koolhydraten (waarvan je aankomt), meer eiwitten (waardoor je afvalt).

Als je gewoon eet zoals wordt voorgeschreven, kan het niet anders dan dat je afvalt zonder een hongergevoel te ervaren. Je zal nauwelijks het idee hebben dat je een dieet volgt.

  • Stel je nu eens voor dat je met het eten van eiwitten eindelijk keihard af kan rekenen met dat buikje van je.
  • Denk eens aan hoe die vetrollen rond je heupen en je buik als sneeuw voor de zon kunnen verdwijnen, door je voedingspatroon aan te passen.
  • Beeld je eens in dat je weer gelukkiger wordt en lekkerder in je vel komt te zitten.

Dat is wat een gezond eiwitdieet met je doet. Of je nu kiest voor Vitadis of voor de recepten uit FitChef!

 

Wat voor resultaten kun je met het eiwitdieet van Vitadis behalen?

Zoals gezegd is het Vitadis-dieet het beste eiwitdieet dat je kan volgen. Al jaren achter elkaar is het verkozen tot het beste eiwitdieet. Het is een dieet dat zich puur richt op afvallen door middel van voeding. Uiteraard kan je ook nog gaan bewegen voor nog meer effect, maar noodzakelijk is het niet.

Het Vitadis dieet is al door meer dan 30.000 Nederlanders gevolgd. Zelfs bekende Nederlanders, waaronder cabaretier Jochem Myer, hebben Vitadis gevolgd om af te vallen.

 

Vitadis feiten

In de afgelopen jaren heeft het Vitadis-dieet veel mensen geholpen met afvallen. Welke feiten over Vitadis moet je kennen als je dit dieet straks gaat volgen?

  • De resultaten van Vitadis zijn verbluffend (al in de eerste dagen ga je effect zien);
  • Hoewel Vitadis zich richt op afvallen, word je ook gelukkiger en fitter (door de voedingsstoffen leef je geestelijk op);
  • Vitadis hecht veel waarde aan haar volgers en heeft een uitstekende klantenservice;
  • Je wordt stap voor stap gecoacht en geholpen, zoals jij dat wil (Vitadis zet jou centraal);
  • Het dieet duurt een maand tot enkele maanden (resultaat is al snel zichtbaar).

Eiwitdieet van Vitadis volgen

Lijkt het jou wel wat om met Vitadis af te vallen?

Dan hebben we wat leuks voor je. Zoals je weet is een eiwitdieet vaak duur. Tenzij je met veel mensen tegelijk gebruik gaat maken van het dieet. Wil jij, net als veel andere lezers van Dieetkompas, beginnen met het eiwitdieet van Vitadis? Dan is het slim om gebruik te maken van een levenslange korting van 60% die Vitadis jou nu nog aanbiedt.

Zodra je eenmalig van die korting profiteert, blijft hij levenslang van toepassing op al je verdere bestellingen.

Ontvang tijdelijk 60% korting op Vitadis!
Er is ook een uitgebreide review over het Vitadis-dieet geschreven met ervaringen van gebruikers. Lees de review als je meer wil weten.

 

Afvallen met de Vitadis maaltijdbox

Maar er is meer! Vitadis heeft niet een compleet programma voor mensen die slanker willen worden ontwikkeld. Vitadis weet namelijk dat veel mensen niet makkelijk afvallen, omdat ze het moeilijk vinden om de juiste gerechten te vinden. En daar heeft Vitadis wat op bedacht.

Met behulp van haar abonnementen kun je ervoor zorgen dat allerlei gerechten jouw kant opkomen. Vergeet je vaak het ontbijt? Sluit dan het ontbijt abonnement van Vitadis af en je krijgt de lekkerste ontbijtgerechten thuis gestuurd. Lees onze review over de abonnementen van Vitadis.

Ontdek de abonnementen van Vitadis!

 

FitChef als goedkoper alternatief

Vitadis is een uitgebreid dieet. Dat betekent dat het erg compleet is, maar ook wat kost. Ondanks de 60% korting kan het zijn dat je op zoek bent naar een goedkopere manier van afvallen. Of misschien heb je wel interesse in afvallen met eiwitten, maar wil je er geen heel pakket voor gebruiken.

Zoals gezegd zijn we net zo te spreken over het receptenboek FitChef van Mark van Oosterwijck. FitChef is een zeer goed alternatief en een stuk goedkoper dan Vitadis. Wat ons betreft is FitChef het beste eiwitrijke receptenboek dat op dit moment verkrijgbaar is. Lees ook onze review over FitChef.

FitChef

Kort gezegd krijg je in FitChef belangrijke informatie over hoe het afvallen met een eiwitdieet werkt. Auteur Mark van Oosterwijck bespreekt veel onderdelen zeer uitgebreid met je. Je komt meer te weten over je energieverbruik en hoe je daar zelf invloed op hebt. Je leert hoeveel energie je op een dag nodig hebt, maar ook hoe je je energievoorraad op peil houdt door middel van voeding.

Dat gebeurt allemaal aan de hand van eiwitrijke recepten. Hoe meer maaltijden van de dag je gebruik maakt van Marks recepten, hoe effectiever het zal zijn. Wie net begint kan wel 2 kilo per week aan vet verbranden. Dat is een zeer sterk resultaat voor alleen maar een receptenboek!

 

Eiwitrijke recepten

FitChefNaast veel informatie bevat FitChef ruim 100 recepten, allemaal op basis van eiwitten. Je hebt recepten voor het ontbijt, lunch, diner, tussendoortjes en desserts. Ze hebben één ding gemeen: ze zijn rijk in eiwitten en perfect te gebruiken als eiwitdieet.

Wil je een beeld hebben van wat je kunt verwachten van FitChef? Hieronder volgt een overzicht van enkele recepten die je in het boek tegenkomt:

  • Eiwitrijke crackers
  • American outmeal pancakes met gepocheerd ei en basilicumsaus
  • Linzensoep met knapperige chorizo
  • Slawraps met rosbies en pinda’s
  • Energierepen
  • Carpaccio met venkel en rucola
  • Gegrilde biefstuk met paprikasaus
  • Volkorenpizza met gorgonzola, broccoli en shiitakes
  • Pompoencurry met krokante tofu
  • Hangop met abrikozen en walnoten
  • Frozen yoghurt met aardbeien en balsamicoazijn
  • Hazelnootmuffins met sinaasappel

 

Jolanda“Het is moeilijk om recepten te vinden waarvan je zeker weet dat ze eiwitrijk zijn. Met FitChef haalde ik zulke recepten wel in huis. Ook al ben ik op gewicht, ik bereid ze nog steeds.” – Jolanda.

 

Het voordeel van FitChef is dat je zelf niet meer op zoek hoeft te gaan naar eiwitrijke recepten en dat je ook nog eens veel informatie krijgt over hoe je af kan vallen door eiwitrijk te gaan koken.

  • Heb jij geen zin om een compleet dieet aan te schaffen?
  • Wil jij wel afvallen met het eiwitdieet?
  • Wel goed kunnen eten, maar geen hongergevoel ervaren?
  • Zo snel mogelijk resultaat zien?
  • Heb je wel zin in lekkere recepten, die niet teveel moeite kosten?

Dan is FitChef! perfect voor jou. Normaal gesproken kost het boek €49. Het is nu tijdelijk via Dieetkompas aan te schaffen voor slechts €37,95.

Koop het Fitchef receptenboek >>>
(Loop de tijdelijke korting niet mis!)

Bewaren

26 Reacties

  1. Dina oktober 26, 2014
  2. Petra Loijter december 31, 2014
  3. Pleun de Vecht januari 5, 2015
  4. Casper april 1, 2015
  5. Sandra Gras april 4, 2015
  6. Bulletproof mei 22, 2015
  7. Hans van Mechelen augustus 3, 2015
  8. Angela J. september 21, 2015
  9. Henk ter Hage september 27, 2015
  10. Sally september 29, 2015
    • Sylvia september 30, 2015
  11. Sally oktober 1, 2015
    • Sylvia oktober 8, 2015
  12. Pjotr oktober 4, 2015
    • Sylvia oktober 6, 2015
  13. Stacia oktober 7, 2015
  14. Charlotte oktober 21, 2015
    • Sylvia oktober 21, 2015
  15. phonestore november 3, 2015
  16. Ieltje november 17, 2015
    • Sylvia november 18, 2015
  17. Catharina augustus 16, 2016
    • Sylvia oktober 13, 2016
  18. margareta oktober 4, 2016
    • Sylvia oktober 13, 2016

Geef een reactie!