Hardnekkig overgewicht is wat velen van ons bezighoudt. Eindelijk afrekenen met dat verschrikkelijke gevoel van te dik zijn? Zorgen dat je weer in je kleding past? Dan ben je hier aan het juiste adres. Het Cambridge dieet blijkt namelijk voor heel veel mensen een oplossing te zijn. Wat is het Cambridge dieet, hoe werkt het en hoe kun jij er mee afvallen? Die vragen – en meer – staan centraal in dit artikel.

 

Cambridge dieet, wat is dat?

We gaan het in dit artikel uitvoerig hebben over het Cambridge dieet. Dat is een programma dat je in staat stelt om op korte termijn heel veel gewicht te verliezen. Het Cambridge dieet is een zogenaamd vloeibaar dieet. Dat wil zeggen dat je veel van wat je volgens het dieet binnen moet krijgen, moet drinken. Je drinkt per dag drie eenheden. Deze vul je aan met ander voedsel, waar je zelf vrij in bent. De losse porties zijn goed doorgerekend en bestaan uit vetten, koolhydraten, vezels, eiwitten en belangrijke mineralen en vitamines. Over de verhoudingen hoef je je dus niet druk te maken. Ten onrechte wordt soms gedacht dat het Cambridge dieet een eiwitdieet is. Dat is het dus niet, want er worden wel degelijk vetten en koolhydraten genutigd.

 

Extra toevoeging

Ongeveer tien jaar geleden is er een belangrijke substantie aan het Cambridge dieet toegevoegd. Daarmee werd de hoeveelheid eiwitten opgevoerd van 75% naar 100%. Als eiwittoevoer was dit erg voordelig, want de gebruikte eiwitten waren en zijn nog altijd gebaseerd op soa en wei. Deze voedingselementen bevatten geen verdovende of stimulerende middelen of slechte geneesmiddelen.

 

Volg het Cambridge Dieet

Er zijn drie manieren waarop je het Cambridge dieet kan volgen. Je kunt kiezen voor een snelle methode, de afwisselende methode en de normale methode.

 

De snelle methode

De snelle methode van het Cambridge dieet volg je door iedere dag drie tot vier porties van de voeding die je bij het Cambridge dieet krijgt in te nemen, zonder extra voeding. Dit is een zware vorm van het dieet, want je kunt erg hongerig worden. Discipline is hierbij zeker vereist.

 

De afwisselende methode

De afwisselende methode houdt het midden tussen de snelle en de normale methode. De ene dag doe je het zoals hierboven beschreven. De andere dag zoals hieronder beschreven. Je maakt zelf de balans op van wat voor jou het beste werkt.

 

De normale methode

Wil je liever op je gemak afvallen zonder al teveel druk? Dan is de normale methode voor jou geschikt. Je neemt de voeding van het dieet voorafgaande aan een maaltijd. Die maaltijd heeft een laag caloriegehalte. Doordat je de Cambridge capsules voor het eten op hebt, heb je minder trek.

Cambridge dieet

Hoe werkt het Cambridge dieet?

Het Cambridge dieet stuurt erop aan dat je lichaam je huidige vetvoorraad aan gaat breken om te verbranden. Dat doet het dieet door ervoor te zorgen dat jij heel weinig vet en energie binnenkrijgt. Je lichaam kan dan niet anders dan het huidige vet te verwerken. Doordat het Cambridge dieet je hooguit achthonderd calorieën per dag laat nuttigen, heb je dat vrij snel voor elkaar (een man heeft per dag 2.500 calorieën nodig en een vrouw 2.000). Je lichaam gaat dus als een bezetene vet verbranden om energie te krijgen.

In de eerste fase worden de koolhydraten in je lichaam aangesproken. Zodra die verdwenen zijn, gaat in de tweede fase de vetopslag eraan. Het hongergevoel neemt in die fase ook af. Het is – als de koolhydraten het lichaam uit zijn – niet meer zo dat je de hele dag honger hebt.

 

Hoe zit het met die capsules?

Zoals gezegd is het Cambridge dieet een vloeibaar dieet, wat zoveel betekent dat je capsules moet drinken voor de maaltijden die je nuttigt. Die capsules zijn standaard en het kenmerkende eraan is dat ze veel variatie hebben in de capsules: zo kun je ze in de smaken chocolade, bananen, aardbeien, koffie enzovoorts krijgen.

De capsules bevatten een vloeistof die alle stoffen bevat die je nodig hebt. Je komt met die capsules dus niets tekort en daarmee onderscheidt het Cambridge dieet zich van een crash dieet zoals het Ziekenhuisdieet (waarbij je wel belangrijke voedingsstoffen mist).

Tegenwoordig kun je de shakes / capsules van het Cambridge dieet in twee varianten krijgen.

 

Food for Life

Een Food for Life is een wat zwaardere variant, die meer calorieën en eiwitten bevat. 140 calorieën, 51 gram eiwitten en ongeveer 3 gram vet.

 

Original Shake

De Original Shake bevat 110 calorieën en ongeveer 31 gram aan eiwitten. Daar zit dus minder in dan in de Food for Life. Met de Original Shake zal je sneller afvallen, maar die vraagt – zeker in de eerste fase waarbij de koolhydraten worden opgemaakt – veel van je.

 

Nog meer voeding

Behalve de shakes in capsules zijn er ook voedingsrepen, soep en allerlei andere producten van het Cambridge dieet te verkrijgen.

 

Maximaal achthonderd calorieën per dag

Als je drie keer per dag zo’n shake neemt, mag je ervan uitgaan dat je niet meer dan vierhonderd calorieën op een dag binnenkrijgt. Datzelfde aantal krijg je ook nog eens met je voeding (tenzij je in de zware en snelle route zit). Je zal begrijpen dat je lichaam daar erg aan moet wennen, maar dat het resultaat verbluffend zal zijn.

 

Voordelen van het Cambridge dieet

Het Cambridge dieet wordt door velen gevold. Het kent dan ook enkele voordelen die voor iedereen zullen werken, namelijk:

  • Het dieet is bewezen succesvol. Je valt inderdaad met het dieet af als je de richtlijnen volgt.
  • Het dieet is geschikt voor diabetici en mensen met een hogere bloeddruk.

 

Nadelen van het Cambridge dieet

  • Veel gebruikers ervaren het Cambridge dieet als een bijzonder zwaar dieet. Het vergt veel discipline en de richtlijnen zijn erg streng.
  • Doordat je heel streng moet zijn voor jezelf bestaat de kans dat je snel afhaakt en toch gaat compenseren met ongezonde snacks en tussendoortjes.
  • Mentaal gezien is het Cambridge dieet ook erg zwaar. Je moet jezelf goed in de hand weten te houden.
  • Het aantal calorieën dat je binnenkrijgt is zo laag dat je futloos kunt gaan voelen. Je conditie neemt in rap tempo af.
  • Het dieet kost je zo’n € 50 per week. Daar moeten ook nog kosten voor boodschappen van de normale maaltijden bij worden opgeteld.
  • De resultaten op langere termijn zijn niet altijd even goed. Veel mensen vervallen – net als bij een crash dieet – toch weer in hun oude gewoontes en komen weer snel aan.
  • De voeding is niet gevarieerd: je mag enkel shakes, pap, repen en soep.

 

Conclusie

Het Cambridge dieet is een bekend dieet waarmee veel mensen zijn afgevallen. Maar het is niet het allerbeste dieet van dit moment. Het wordt over het algemeen als een zwaar dieet gezien, waar je veel discipline voor moet hebben. Bovendien blijf je vaak honger houden en verzand je al snel weer in je oude gewoontes.

Daarbij kost het Cambridge dieet behoorlijk wat geld. Je betaalt voor de typische Cambridge capsules, shakes, repen enzovoorts al gauw zo’n € 200 tot € 250 per maand. Dat is voor een dieet erg duur, zeker als je weet dat je daarnaast nog gewoon je boodschappen moet doen.

Er is een veel goedkoper alternatief. We hebben het over het Vitadis Slanker Leven Plan. Dit dieet is niet voor niets uitgeroepen tot het beste dieet van 2014.

Wist je dit al over het Vitadis Slanker Leven Plan?

  • Gemiddeld vallen onze bezoekers er 3 tot 6 kilo per week mee af.
  • In 2013 zijn meer dan 15.000 mensen gewicht verloren aan de hand van het Slanker Leven Plan.
  • Deze mensen zijn nu nog steeds op gewicht en hebben geen terugval ervaren.
  • Je krijgt alle ingrediënten en recepten thuisbezorgd.

 

Voor de volledigheid: het Cambridge dieet is een goed dieet. Het werkt en er is over nagedacht. Het is geen crash dieet en dus ook niet schadelijk voor je gezondheid. Om die reden gaan we hieronder het Vitadis dieet niet vergelijken et het Cambridge dieet. Daarvoor zijn de diëten te verschillend. Wel zetten we uiteen wat het Vitadis dieet voor jou kan betekenen.

 

Vitadis Slanker Leven

Het Vitadis Slanker Leven Plan is een dieet waarvan het bewezen is dat je tussen de 3 en de 6 kilo kunt verliezen per week. Je houdt hier nagenoeg geen hongerig gevoel aan over en het resultaat is doorgaans blijvend. Het dieet heeft er voor velen voor gezorgd dat zij in een paar maanden tijd blijvend hun streefgewicht wisten te bereiken en behouden.

Carla heeft het Vitadis dieet geprobeerd. Lees haar ervaringen.

ervaring met Vitadis
 

Voordelen van Vitadis

Kort samengevat kunnen we de volgende voordelen van het Vitadis dieet voor je opsommen. Gemiddeld bereikten 15.000 Nederlanders (waaronder de test werd gehouden) een definitief gewichtsverlies van 3 tot 6 kilo per week. Zij hoefden daarvoor geen lage hoeveelheden calorieën te nuttigen of andere zaken die niet verantwoord waren. Hun gewichtsverlies is puur natuurlijk en gezond verlopen. Het dieet was bovendien makkelijk vol te houden, want er was geen sprake van een hongergevoel of van duizeligheid of andere bijverschijnselen. Tot slot zijn deze mensen hun gewicht niet alleen verloren, maar ook in staat gebleken om het gewicht vast te houden. Van jojoën is dus geen sprake!

  • Wil jij ook afvallen?
  • Ben jij er klaar mee dat je te dik bent?
  • Wil jij weer in die broek passen?
  • Wil jij weer gelukkig zijn?
  • Wil jij voorkomen dat je zo ongezond wordt dat het gevaarlijk is?
  • Wil jij afrekenen met je overgewicht?

 

Dan is het Vitadis Slanker Leven Plan zeker voor jou geschikt. En weet je wat leuk is? Jij krijgt via onderstaande knop (tijdelijk beschikbaar) een levenslange korting van 60%! Profiteer dus nu.

 

korting Vitadis
 

Is het Vitadis dieet te duur?

Het Vitadis dieet is een dieet waar je voor moet betalen. Dat komt omdat er veel mensen bij betrokken zijn. Denk aan de online coaches die jouw berichten beantwoorden en met jou bellen om je te helpen je streefgewicht te bereiken. Denk aan de producten die je opgestuurd krijgt om mee aan de slag te gaan.

Maar gelukkig hebben we ook een goedkoper alternatief.

Wist jij dat je af kunt vallen door minder koolhydraten te eten? Daarover meer in ons artikel over het koolhydraatarm dieet.

Je kunt gratis en voor niks aan de slag met een koolhydraatarm dieet. Maar wat je misschien wel kan gebruiken is een receptenboek vol met lekkere recepten die bij dit dieet passen? Dat komt goed uit! Jasper Alblas is de auteur van het bekende 7 x 7 Afslanken Receptenboek. De recepten in zijn boek bevatten heel weinig koolhydraten en zijn daardoor van zichzelf al genoeg om af te vallen.

Je koopt dit boek eenmalig en zit nergens aan vast, maar haalt dan wel een uitstekend boek in huis om mee af te vallen.

7 x 7 Afslank Receptenboek