Waarom moet jij, als je af wil vallen, het 7×7 Afslank Receptenboek van Jasper Alblas in huis halen? Het korte antwoord: omdat het werkt. Doelloos rekent het receptenboek af met overgewicht. Het helpt de vetverbranding optimaal te stimuleren en – nog belangrijker – het leert je een nieuwe levensstijl aan die je klakkeloos (vanaf vandaag al!) over kan nemen,  om nooit meer op je oude, ongezonde gewicht te raken.

Lees Sylvia’s review van het 7×7 Afslank Receptenboek en kom er achter wat dit receptenboek zo geweldig maakt.

Het 7×7 Afslank Receptenboek

Een jaar of drie geleden ontdekte ik het 7×7 Afslank Receptenboek voor het eerst. Het was toen alleen nog maar online beschikbaar – en digibeet die ik toen was – kocht ik het niet. Echter, ik bleef het tegenkomen en sinds een tijdje is het boek ook in boekvorm uitgekomen. Ik kocht het en begon erin te lezen. Het werd mij duidelijk dat Jasper Alblas, de schrijver van het boek, heel veel ervaring heeft opgedaan. Dat bleek ook op zijn website.

7x7 Afskank Receptenboek review

Jasper schrijft veel over voeding, gezondheid en overgewicht en zegt de formule te hebben gevonden om af te rekenen met overgewicht. Belangrijker nog: blijvend af te rekenen.

Het 7×7 Afslank Receptenboek kent intussen meerdere edities:

• Het basisboek. Het oorspronkelijke boek waarin de werking van koolhydraten wordt uitgelegd en je uitgereikt krijgt hoe koolhydraten het afvallen in de weg zitten. Ook vind je in dit boek 7×7 recepten: 7 recepten voor 7 dagen, dat is het idee. Je moet dan denken aan ontbijt, lunch, diner en dessert, plus een aantal tussendoortjes (ook voor de lekkere trek).
  • Album 1: Een opvolger met nogmaals 7×7 recepten.
  • Album 2: Een opvolger met nógmaals 7×7 recepten.

Ervaringen

De ervaringen van gebruikers liegen er niet om. Bij mijn meting heb ik de ervaringen op de website van Jasper Alblas even buiten beschouwing gelaten, want als auteur laat je natuurlijk negatieve ervaringen niet toe. De ervaringen van onze eigen websitebezoekers telden echter des te meer. Het dieet bleek erg vriendelijk in gebruik, deed wat het beloofde, voorzag in informatie, leidde niet tot hongergevoel, maar wel tot de gewenste resultaten. 2 Kilo per week afvallen bleek heel goed mogelijk. Hieronder enkele quotes van onze eigen lezers.

Ilona ter Berg: Afvallen met Jaspers boek was voor mij een eye-opener. Ik kon de recepten zo op tafel zetten en het hele gezin smulde ervan. Mijn overgewicht verdween in anderhalve maand tijd, maar ook mijn dochter (die wat dik begon te worden) viel af. Nu eet het hele gezin afwisselend koolhydraatarm.

André Spaak: Het hele idee van koolhydraten was me nooit zo duidelijk. Jasper Alblas is erin geslaagd het in tokkietaal duidelijk uit te leggen, waardoor ik me er bewust van ben waarom afvallen niet wilde lukken. Zijn recepten zijn afwisselend. Hoewel ik ze niet allemaal een lekker vind, kan ik me voorstellen dat het voor veel mensen wel een ideale manier is om af te vallen. Het album dat volgde heb ik overigens ook aangeschaft en daar zitten wel lekkerdere recepten in.

Karin Alberts: Het 7×7 Afslank Receptenboek staat bij mij boven het fornuis. Het is vies, het kleeft, want het wordt gebruikt. Veelvuldig gebruikt. Ik had het ebook (vaker uitgeprint), maar nu ook de albums met nog meer recepten. Ik ben Jasper dankbaar voor zijn kennis met ons te delen.

Eindbeoordeling

Het 7×7 Afslank Receptenboek is een heel prettig leesbaar boek. Het legt uit hoe het lichaam werkt, hoe het proces van afvallen werkt en hoe je koolhydraten moet behandelen om af te vallen. Jasper Alblas heeft moeite gedaan om een verscheidenheid aan recepten met ons te delen. De recepten zijn goed te bereiden en de ingrediënten zijn niet moeilijk te vinden.

Het eindoordeel is dan ook dat het 7×7 Afslank Receptenboek voor veel mensen dé manier is om af te vallen. Je hoeft niet meer te bewegen (al kan dat nooit kwaad), je hoeft geen pillen te slikken of andere rare fratsen uit te halen: je moet gewoon op je voeding letten. En Jasper heeft een stappenplan geschreven dat je daar ideaal bij kan helpen.

Ontdek het 7×7 Afslank Receptenboek zelf