Portobello’s gevuld met spinazie

Portobello’s zijn lekkere grote paddenstoelen die we steeds vaker terugzien in koolhydraatarme recepten. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze originele vervanger voor burgers?

In dit recept nemen we de portobello ook als uitgangspunt, maar dan gevuld met spinazie.

 

Je hebt nodig

  • 2 grote portobello’s (alleen de hoeden), goed schoongeveegd
  • 1 banaansjalot, in dunne ringetjes gesneden
  • 1 teentje geperste knoflok
  • 100 gram diepvriesspinazie
  • 1 middelgrote tomaat zonder vel, zaad verwijderd en fijn gehakt
  • 2 eetlepels geraspte Parmezaanse kaas
  • 1 eetlepel gehakte verse peterselie
  • Olijfolie
  • Peper en zout

 

Bereidingswijze

Zet de grill alvast op matig-hoog vuur. Leg de portobellohoeden op een bord en bestrijk ze rondom met olijfolie. Doe hier vervolgens wat zout en peper overheen.

Grill de portobello’s gedurende 5 minuten per kant tot ze net gaar zijn. Haal ze onder de grill weg en zet ze even apart.

Neem een koekenpan en vet die in met olie. Zet deze op laag tot matig vuur. Bak de banaansjalot in circa 7 tot 8 minuten zacht en voeg dan de knoflook toe. Bak de knoflook een minuut mee.

Plaats de spinazie in een vergiet en duw er zoveel mogelijk vocht uit. Plaats de spinazie vervolgens samen met de tomaat in de koekenpan en bak het geheel nog 2 minuten goed door.

Haal de pan van het vuur. Voeg zout en peper toe. Roer de peterselie erdoorheen en laat het mengsel even een paar minuten afkoelen. Vul dan de portobellohoeden ermee, zonder ze al te stevig aan te duwen.

Bestrooi de portobellohoeden met Parmezaanse kaas en grill ze dan nog eens 3 minuten, tot de kaas er goudbruin uitziet.

 

Wil jij meer weten over de koolhydraatarme keuken? Wil jij gezonder gaan leven door je eet- en drinkgewoonten aan te passen? Dan raden we je aan om het koolhydraatarme kookboek “De Afslank Receptenbijbel” te bekijken. Lees om te beginnen onze review over dit uitgebreide kookboek.

Lees de review van de Afslank Receptenbijbel

Laat een reactie achter