Lassi met mango

Lassi is een Indiase ochtenddrank. Wanneer je jezelf verwent met deze mangolassi, waan je je ongetwijfeld aan een heerlijk strand in Mombai. Ook wanneer je die fantasie niet hebt, blijft het een heerlijk ontbijtrecept en past perfect in een koolhydraatarm dieet. Haal dus snel de ingrediënten in huis om jezelf aan een mangolassi te kwijten.

De versie met halfvolle melk bevat 30 gram koolhydraten per glas. Dit recept is voor 2 glazen.

 

Je hebt nodig:

  • 1 mango (300 gram mangostukjes uit blik of uit de vriezer kan ook, maar is minder lekker)
  • 1 theelepel vloeibare honing
  • 6 eetlepels magere yoghurt of water
  • 1 eetlepel limoensap
  • 125 tot 250 ml halfvolle melk
  • 0,25 theelepel groene kardemompeulen
  • Snufje zeezout

 

Bereiding

Schil de mango en snijd het vruchtvlees in stukjes. Doe deze vervolgens met de yoghurt, honing en limoensap in een blender. Pureer alles tot er een glad mengsel ontstaat. Voeg het zout toe en meng nog even verder.

Bekijk de dikte van de lassi en bepaal hoeveel melk (of water, voor nog minder koolhydraten) er nodig is om de mangolassi lekker drinkbaar te maken.

Wanneer je het lekker vind, kun je in dit stadium ook nog wat extra honing toevoegen.

Neem een stamper en stamp de kardemomzaadjes fijn. Roer ze door de lassi (hoeft niet door de blender).

Het lekkerste is om de mangolassi koud te serveren, dus zet even in de koelkast alvorens op te drinken. Bestrooi eventueel met wat extra gestampte kardemomzaadjes.

 

 

De Afslank Receptenbijbel met ruim 100 receptenDe Afslank Receptenbijbel staat boordevol informatie én ruim 100 recepten die je helpen bij  het afvallen en gezonder leven. Verlaag niet alleen je gewicht, maar ook je bloeddruk en cholesterol met de heerlijke, uitgebreide en gevarieerde recepten in dit boek. Voor elk moment van de dag. Voor iedereen. Bezoek de website via de button hieronder of lees onze review.

Ga naar de Afslank Receptenbijbel

Laat een reactie achter