5 tips die je helpen bij afvallen

Als je het tien mensen vraagt zullen er acht zeggen dat ze willen afvallen. Veel mensen zijn er dagelijks mee bezig, maar slechts weinig mensen slagen erin om hun streefgewicht te halen. Afvallen lukt niet iedereen en veel mensen zijn geneigd om na een beetje tegenslag toch maar te stoppen. Voor wie wel wil afvallen kunnen onderstaande vijf tips helpen. Het zijn niet de standaard tips die je in veel lijstjes tegenkomt, maar vijf nieuwe tips die je op een heel andere manier naar afvallen laten kijken.

Van dik naar dunAfvallen tips, tip 1: veel slapen

Mensen die willen afvallen moeten vooral veel slapen. Waarom? Omdat de tijd die je slaapt de tijd is die je niet kunt eten. Daarnaast helpt slapen de spijsvertering op gang en blijven schadelijke stoffen – waaronder vetten en dikmakers – minder lang in je lichaam zitten. Ze worden tijdens het slapen immers verwerkt tot energie. Een goede nachtrust heeft nog meer effect, zeker als je veel beweegt om af te vallen: je wordt er namelijk energieker van. Na een goede nacht zul je je fit voelen en nog meer gemotiveerd om af te vallen.

Afvallen tips, tip 2: gebruik kruiden

Kruiden bij het koken kunnen je zeker helpen met afvallen. Wie veel sausjes gebruikt om eten lekker te maken valt minder snel af. Kruiden kunnen je helpen om voedsel op smaak te brengen, zonder dat je de vettige ingrediënten van sausjes hoeft te gebruiken. Kruiden die eten lekker op smaak kunnen maken zijn bijvoorbeeld kerrypoeder, knoflook, Italiaanse (tuin)kruiden en peper.

Afvallen tips, tip 3: ga bewegen

We hadden het over nieuwe tips, dus wat doet bewegen in dat rijtje? Bewegen heeft hier niets te maken met sporten, want we weten allemaal dat sporten helpt bij afvallen. Maar probeer door de dag heen meer te bewegen. Loop in plaats van één keer per uur eens twee keer per uur naar de koffieautomaat, neem de trap in plaats van de lift en ga lopen in plaats van met de fiets (of met de fiets in plaats van met de auto). Om bij te houden hoeveel je op een dag loopt kun je zelfs overwegen een kilometerteller mee te nemen. Spreek met jezelf af dat je, los van sport, per dag anderhalve kilometer extra loopt. Eén ding is zeker: het zal je zeker helpen bij het afvallen.
Hardlopen over het strand

Afvallen tips, tip 4: wees realistisch

Niemand zal zeggen dat afvallen makkelijk en leuk is. Wees altijd realistisch in wat je besluit te gaan doen. Eerlijk zijn duurt het langst, maar het helpt je zeker bij afvallen. Hoe realistischer je bent, hoe langer je het vol zal houden. Wees ook realistisch in de wijze waarop je wil afvallen. Kleine stapjes zijn beter dan grote stappen en een uiteindelijke terugval. Wees eerlijk in die zin dat je realistisch bent en alleen haalbare doelens telt. Lees ook onze regels bij afvallen.

Afvallen tips, tip 5: koop sportieve kleding

Bewegen is goed voor je, maar veel mensen komen er nauwelijks aan toe. Om jezelf ene extra stimulans te geven ga je op zoek naar sportieve kleding. Ga naar de winkel en trakteer jezelf op een sportieve outfit. De kans is groot dat je met die outfit eerder naar de sportschool gaat of gaat hardlopen, want iedereen mag zien wat voor moois jij aan hebt.

Laat een reactie achter

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Like jij dit bericht?

Deel het met je vrienden!