Afvallen in een week zonder dieet

afvallen in een week zonder dieetZonder een dieet toch afvallen, en dat in een week tijd. Een uitdaging of prima te doen? Het hangt er helemaal van af hoe je wil afvallen in een week tijd. Een dieet staat erom bekend handig te zijn voor mensen die niet goed weten waar te beginnen. Een dieet biedt houvast en geeft duidelijke richtlijnen aan het afvallen. Mensen ervaren het vaak als bijzonder prettig wanneer een dieet hen vertelt wat ze moeten doen en wanneer. Om toch af te vallen in een week zonder dieet hebben we dit artikel geschreven.

Afvallen in een week

Het is geen behoorlijke opgave om in een week af te vallen. Je hoeft maar iets te laten staan of iets meer te bewegen – en dat niet te compenseren – en je valt al af. Hoe snel dat gaat hangt van je tempo en inzet af. Maar het is prima haalbaar om in een week af te vallen, zonder dieet. Een dieet is meer voor op de langere termijn en biedt het voordeel van een langduriger effect. Het risico dat je loopt met snel afvallen zonder dieet is dat je ook snel weer aankomt. Met een dieet bouw je stukje voor stukje af en zul je ook op lange termijn effect ervaren. Sterker nog: de mensen die een goed dieet gebruiken blijven voor de rest van hun leven op gewicht.

Toch afvallen zonder dieet

Kies je ervoor om geen dieet te gebruiken bij het afvallen en wil je het zelf doen? Dat is prima te doen. Het gaat erom dat je een aantal regels voor jezelf instelt en daar naar leeft. Wees consequent en streng naar jezelf en de regels zullen zeker het gewenste resultaat geven. De regels hieronder zijn tevens de basis van de meeste diëten. Dat betekent dat veel diëten gelet hebben op deze regels. Daaromheen hebben ze hun dieet gebouwd voor een groter, sneller en beter succes. Maar het is heel goed mogelijk om zonder dat dieet af te vallen.

Beweeg zoveel je maar kan

De belangrijkste tip die we je kunnen geven om in een week af te vallen zonder dieet is dat je zoveel mogelijk moet bewegen. Loop naar je werk of pak de fiets en ga er ook tussentijds nog eens op uit. Je moet proberen de hele dag in beweging te zijn. Hoe meer, hoe beter. Als je bereid bent naar de sportschool te gaan of ’s avonds een rondje hard te lopen, zal dat zeker weten in je voordeel gaan werken. Bewegen is afvallen.

Eet gezond en gevarieerd

Naast beweging is gezonde voeding belangrijk. Minstens net zo belangrijk als voldoende beweging. Door gezond te eten krijg je geen calorieën en ongezonde vetten binnen, waardoor de vetopslag wordt gestaakt. Je wordt niet dikker en zult eerder afvallen – zeker als je veel beweegt – omdat overtollige vetten worden verbrand als energie. Gezond eten betekent veel groenten en fruit en veel water. Je laat vette producten zoveel mogelijk staan en kiest vooral voor magere producten, zoals magere melk en mager vlees.

Kijk bijvoorbeeld ook eens naar ons artikel over eiwitrijke recepten, of juist naar koolhydraatarme recepten. Deze kunnen je goed helpen om, door gewoonweg je eetpatroon aan te passen, veel gewicht te verliezen in een betrekkelijk korte tijd.

Afvallen in een week zonder dieet

Met bovenstaande richtlijnen kun je prima uit de voeten. Ontdek hoe snel jij af kunt vallen in een week tijd, zonder gebruik te maken van een dieet.

Laat een reactie achter