Hardlopen voor strakkere billen

Wil jij graag strakkere billen en ben je al druk bezig met oefeningen om die billen weer strak te krijgen? Of ben je bezig met het professionele programma “De Strakke Billen Training” van personal coach en bewegingsexpert Nick de Zeeuw?

Goed bezig!

Hardlopen kan een belangrijke rol gaan spelen bij het verkrijgen van strakkere billen. Want als je hardloopt span je met name je beenspieren heel erg aan. Daar vallen ook de spieren in je bovenbenen onder en juist die spieren zijn erg bepalend voor het verbranden van vet rond je billen.

Lees in dit artikel welke impuls hardlopen kan geven aan jouw strakke billen training.

Wat lees je in dit artikel niet?

Er is op Dieetkompas al eerder een artikel geschreven over hardlopen. In dat artikel behandelen we zaken die we in dit artikel niet zullen behandelen, zoals:

In dit artikel gaan we het hebben over waarom hardlopen jouw billen helpt te groeien.

 

Hardlopen voor strakkere billen

Wanneer je hardloopt gebruik je talloze spieren in je benen: denk aan de spieren in je voeten, je enkels, je kuiten en rond je knieën. Maar ook de spieren in je bovenbenen, heupen, rug en kont worden gebruikt. Nu is het niet zo dat de meeste belasting op je bilspieren valt. Die valt vooral op je bovenbenen en rug. Maar wanneer je effectief en fanatiek je bilspieren aan het trainen bent, zullen die zeker baat gaan hebben bij het hardlopen.

Met het hardlopen stimuleer je de aanmaak van nieuwe spieren en het herstellen van beschadigde spieren in je billen, maar ook in je bovenbenen. Onbewust worden je spieren dus geprikkeld om door te blijven groeien, zonder dat je ze direct belast.

Op die manier draagt hardlopen in gezonde en positieve mate bij aan het verkrijgen van strakkere billen.

 

Conditie opbouwen

Een ander verschijnsel is dat je met hardlopen in korte tijd enorm veel conditie op kunt bouwen. En dat is een groot voordeel, want die conditie kun je gebruiken als je straks serieus gaat trainen.

Waarschijnlijk volg je al enkele oefeningen om strakke billen of ronde (grote, stevige) billen te krijgen. Die oefeningen worden natuurlijk steeds zwaarder en moeilijker vol te houden. Zodra jij beschikt over voldoende conditie, loop je daar niet meer tegenaan.

Op die manier helpt hardlopen dus ook. Je bouwt conditie op, waardoor je straks gemakkelijker moeilijke en zwaardere oefeningen uit kunt voeren. Zodoende kom je nog sneller op het gewenste effect uit en krijgen je billen nog sneller die stevige spieren.

 

Hardlopen voor stevige billen

Het mag duidelijk zijn dat je stevige billen kunt trainen en kunt laten groeien door middel van hardlopen. Het is niet het directe doel van hardlopen om stevige billen te krijgen, maar wel een mooi effect dat zich zal laten zien zodra je eenmaal begonnen bent.

De twee belangrijkste voordelen van hardlopen voor strakke, stevige billen op een rijtje:

  • Je krijgt er veel meer conditie van, waardoor je straks ook zwaardere oefeningen beter vol kan houden;
  • Doordat je je bilspieren al aan het trainen bent, zal de focus er tijdens het hardlopen ook meer op komen te liggen en worden je bilspieren nog meer gestimuleerd te groeien en te herstellen (zonder dat je ze extra belast).

Hardlopen kan dus zeer effectief zijn, maar het is niet noodzakelijk. Als je je gewoon houdt aan de diverse trainingsschema’s en de bewegingen juist uitvoert, kom je er vast en zeker ook wel.

Laat een reactie achter