Strakke billen trainen

Misschien ben jij wel een van de vele vrouwen die niet trots zijn op hun billen. Dikke billen, mollige billen en grote billen zijn vaak iets waar vrouwen zich aan storen. En daar willen ze dan ook graag verandering in aanbrengen.

Strakke billen kun je krijgen door ze specifiek te trainen. In dit artikel lichten we toe hoe je dat kunt doen. Als jij strakke billen wilt, moet je dus echt even verder lezen.

 

Heb jij dikke billen?

Dikke billen zijn vaak het gevolg van veel vetopslag op de billen. In sommige gevallen komt dat door je lichaamsbouw (vrouwen hebben nu eenmaal vaker dikkere billen dan mannen), maar het kan ook zeker komen door voeding. Als je te vet eet, wordt dat overtollige vet – net als koolhydraten – opgeslagen op je kont.

Heb jij dus dikke billen? Vraag je dan eens af hoe dat komt. Ligt het aan je voeding (zo ja, dan valt daar winst te behalen) of ligt het aan je bouw (zo ja, dan zal je dat moeten accepteren).

In beide gevallen zijn strakke billen zeker te trainen.

 

Eerst afrekenen met vet

Straks geef ik je drie oefeningen die je direct kan gaan uitvoeren om strakkere billen te trainen. Maar voordat ik dat doe, wil ik aangeven dat het belangrijk is om eerst af te rekenen met vet als je strakke  billen wil. Je zal moeten gaan afvallen. Hoe je dat doet, kun je uitgebreid lezen op deze website. Zelf zijn we voorstander van het eiwitdieet en het koolhydraatarme dieet, omdat die tot snel en verantwoord resultaat leiden.

Kort gezegd moet je de volgende punten toepassen om af te vallen en af te rekenen met vet:

  • Meer bewegen waar dat mogelijk is;
  • Koolhydraten in voeding proberen te mijden;
  • Meer eiwitrijke producten zien te eten (denk aan vlees en vis, maar ook vleesvervangers op basis van soja);
  • Ongezonde tussendoortjes uit de weg gaan;
  • Voldoende fruit en groenten zien te nuttigen.

Afhankelijk van hoe jouw lichaamsbouw is, zal je binnen enkele weken verschil gaan ervaren. Zeker als je gaat sporten – wat je gaat doen als je strakkere billen wil trainen – moet je niet te snel gewichtsafname verwachten. Je gaat spieren opbouwen, waardoor je zwaarder wordt (spiermassa weegt meer dan vet!). Dat wil niet zeggen dat je niet afvalt, maar je zal het niet zien op de weegschaal. Wel zal je merken dat je strakker in je vel komt te zitten en fitter wordt.

Dan is de belangrijkste basis gelegd. Je gaat vet verbranden.

Laat die strakke billen nu maar komen!

Trainen voor strakke billen

 

Oefeningen om strakke billen te trainen

We helpen je graag op weg om je strakke billen te trainen. Drie oefeningen die je direct in de praktijk kan brengen. Maar we willen je ook gelijk doorverwijzen naar een expert op het gebied van training, afvallen én strakkere billen. Het betreft Nick de Zeeuw, die veel ervaring heeft met MMA (Mixed Martial Arts = een gecombineerde vechtsport) en als geen ander weet hoe je strakker wordt. Nick heeft een uitgebreid ‘Strakke Billen’-programma opgezet, waarmee je gegarandeerd strakke billen zult krijgen. Je moet daarvoor wel aan zijn strenge voorwaarden voldoen. Lees ze op zijn website.

Maar als je daar nog niet aan toe bent, kun je eerst uitstekend met deze oefeningen uit de voeten:

 

Oefening 1: Lunges

Met ‘lunges’ oefen je voornamelijk je bovenbenen, hamstrings en bilspieren. Doordat je bovenbenen en hamstrings getraind worden, wordt er vanzelf ook druk op de billen uitgeoefend. Een perfecte oefening dus voor strakkere billen.

Lunges kun je heel eenvoudig zelf uitvoeren. Wil je er meer uithalen? Gebruik dan ook gewichten. Je kunt deze oefening het beste beginnen in drie setjes van acht tot tien herhalingen. Lukt dat goed? Bouw dan verder uit naar setjes van twaalf tot vijftien herhalingen en doe daarna vier setjes.

 

Oefening 2: De ezelstrap

Heb je een ezel wel eens zien uithalen met zijn achterpoten? Die beweging staat centraal in de oefening ‘ezelstrap’, in het Engels ‘donkey kicks’ genoemd. Je kan ze op diverse manieren uitvoeren en er is zelfs een fitnessapparaat voor ontworpen. Maar je kan dit ook zonder gewicht uitvoeren. Ga op handen en knieën zitten, zorg voor een rechte rug en zorg dat je buik van de grond af is. Til eerst de hak van je rechterbeen richting het plafond. Houd je been in een hoek van 90 graden. Zo sluit je de  bilspier af en span je die heel sterk aan. Laat dit  been zakken en herhaal de beweging een aantal keer. Daarna voer je het met je linkerbeen uit. Deze oefening doe je het beste in drie setjes van twintig herhalingen per been. Uitbouwen kan vervolgens ook.

 

Oefening 3: Hip thrust/ Glute bridge

Met deze oefening krijg je je billen gegarandeerd strakker. Ga liggen op je rug met de armen naast je lijf. Buig je knieën en zet je voeten op de grond. Span nu buikspieren en bilspieren aan om de heupen omhoog te duwen zodat je lijf van je knieën tot aan je schouders een rechte lijn vormt. Deze positie houd je een paar seconden aan. Span in die tijd je billen flink aan. Let wel op dat je hamstrings ontspannen blijven!

Maak de oefening zwaarder door een been uit te strekken of juist door een been op te trekken, waardoor je nog maar op één been steunt. Wissel rechts en links af. Doe deze oefening 20 keer achter elkaar. Neem er de tijd voor!

 

Wil je meer? Ga jij voor strakkere billen?

Deze drie oefeningen kunnen je natuurlijk al heel goed helpen om strakkere bilspieren te krijgen, maar het kan altijd beter. Nick de Zeeuw weet als geen ander hoe jij je billen strak kunt krijgen. Hij stelt zelfs dat elke vrouw in staat moet zijn om strakke billen te krijgen. Ook jij dus.

Op zijn website maakt hij de balans mooi op. Je kan beter geen cardio-training doen en ook geen crash dieet volgen als je echt resultaat wil. Ga liever voor krachttraining en de juiste voeding.

Nick is streng naar de vrouwen die hij helpt, maar hij is ook doelgericht. Omdat hij wil dat jij je doel bereikt, motiveert en stimuleert hij je.

Nicks Strakke Billen training levert je dan ook gegarandeerd de volgende resultaten:

  • Mooie strakke en ronde billen;
  • Strakke benen;
  • Meer energie en kracht;
  • Een boost zelfvertrouwen;
  • Ongetwijfeld veel complimenten.

Training voor Strakke Billen

Gedurende zes weken werk je aan het Strakke Billen programma. Je krijgt een uitgebreid trainingsschema aangeboden dat uit vier fasen bestaat. Je werkt eerst aan de juiste oefeningen en techniek en gaat daarna gerichter werken aan strakke en ronde billen. Je krijgt duidelijke uitleg over de oefeningen, de sets en de herhalingen die je moet doen.

Na zes weken zijn jouw billen strakker en ronder dan ooit tevoren. Wil jij weten wat Nicks werkwijze is? Breng dan een bezoekje aan zijn website.

Bekijk de Strakke Billen Training

 

 

Bewaren

Laat een reactie achter