Het effect van cardiotraining op stevige billen

Het verkrijgen van strakke, stevige billen gebeurt niet vanzelf. Anders dan bij het afvallen, moet je bij billentraining ook echt bewegen. Afvallen kan nog wel zonder, zeker als het een kwestie is van je voedingspatroon aanpassen.

Cardiotraining heeft een gunstig effect op het verkrijgen van stevige bilspieren en zal dus naar verloop van tijd resulteren in nog stevigere en strakkere billen dan voorheen. Je moet wel weten dat cardiotraining alleen niet voldoende is. Omdat je specifieke bilspieren wil trainen, moet je je aan een aantal oefeningen houden.

Wil je zeker weten dat je de juiste spiergroepen traint en gegarandeerd toewerkt naar die set stevige billen? Lees dan ons artikel over de Strakke Billen Training.

In dit artikel verdiepen we ons verder in het effect van cardiotraining op jouw billen.

 

Wat is cardiotraining?

Cardiotraining heeft eigenlijk maar één doel: conditie opbouwen. Daardoor bereik je meer. Je zal merken dat je een beter uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen hebt. Ook zal je lekkerder in je vel komen te zitten, fitter worden én sterker worden. Dankzij cardiotraining kun je andere oefeningen – of je nu aan krachtsport doet om spiermassa te genereren of je billen strakker wil trainen – langer volhouden en zwaarder aanzetten.

Cardiotraining wordt vaak ook door huisartsen aangeraden als mensen een ongezond leven leiden. Want dankzij cardiotraining worden bloedsomloop, spieren en het hart in goede conditie gebracht.

 

Soorten van cardiotraining

Het maakt in wezen niet uit welke vorm van cardiotraining je gaat beoefenen als je meer conditie wil. Je kunt echter wel cardiotraining uitzoeken op het trainen van de billen.

Zo kun je gaan fietsen. Met fietsen zet je veel druk op je bovenbeenspieren en daarmee verstevig je ook je bilspieren. Het fietsen zal zeker zijn vruchten af gaan werken.

De steps zijn ook een apparaat waarmee je je bilspieren onder druk zet. Per stap die je zet, span je namelijk één van je billen heel sterk aan. Daardoor worden beide bilspieren sterker en steviger en dat zal zeker te zien gaan zijn in combinatie met oefeningen.

Hardlopen op de hardloopband of gewoon buiten zijn allebei vormen van cardiotraining. Met hardlopen train je je bilspieren ook. Je zet met je bovenbenen af en hier vormen zich dan ook dikkere, stevigere spieren die effect zullen hebben op je billen.

 

Andere cardiotraining

Nu hoef je, als je specifiek voor billen traint, niet alleen maar cardio op je billen los te laten. Je kunt ook gebruik maken van de roeimachine. Dit is een met water gevuld apparaat, waarvan je twee hendels naar je toe moet trekken. Hiermee train je eigenlijk alle spieren in je lichaam: van je armspieren tot je beenspieren, van je rug tot je nek. Men zegt wel eens dat roeien de ultieme workout is. Dat zal je dan ook zeker gaan ervaren, want het is zeer intensief.

Ook op de crosstrainer kun je goed conditie opbouwen. Je moet hierbij zowel je benen als je armen gebruiken, wat op veel energie in je spieren komt te staan.

 

Conclusie

Cardiotraining is een prima manier om je bilspiertraining te ondersteunen. Je helpt indirect je spieren groeien, maar bouwt vooral veel conditie en uithoudingsvermogen op. Dat zal helpen om oefeningen beter uit te voeren.

Aangezien je tussen twee sessies intensieve krachttraining rond je billen 48 uur moet rusten, kun je tussentijds wel je conditie op peil houden door aan cardio te gaan doen. Zo blijf je effectief bezig.

Laat een reactie achter