Oefeningen in huis voor strakke of grote billen

Ben jij bezig met een training voor strakke of grote billen? Dan heb je baat bij de juiste oefeningen, zoals de donkey kick, lunges en squats. Maar wist je dat er ook oefeningen in huis zijn die je snel even tussendoor kan doen en die een goed effect hebben op het verkrijgen van grotere billen en strakke billen? Lees je wel in wat het verschil tussen strakke en grote billen is, want dan kun je nog gerichter gaan trainen. Zorg ook voor een gezonde basis, want alleen als de basis goed is zal het trainen effectief zijn.

Oefeningen voor strakke en ronde billen

Wil je stevige billen trainen? Dan kun je in huis een groot aantal oefeningen doen in de loop van de dag, zonder dat je er echt tijd aan kwijt bent. Het is meer dat je je bewust moet zijn van het feit dat training in huis voor het oprapen ligt en te combineren valt met alledaagse bezigheden.

 

Aan- en ontspannen van de bilspieren

Tijdens het zitten kun je je bilspieren aan- en ontspannen. Dat kan terwijl je televisie kijkt of terwijl je aan het eten bent. Span je bilspieren aan, houdt ze gedurende 5 seconden vast en ontspan ze weer. Doe dit in setjes van 10, 15 of 20 herhalingen. Begin met 10. Als dat makkelijk gaat doe je er 15 en uiteindelijk 20. Ga niet meer doen, want dan loop je kans op blessures. Wel kun je ze proberen langer aan te spannen.

Uiteraard kan deze training ook op kantoor of op het werk. Het is wel handig om er even goed naar te kijken, want het kan er vreemd uit ziet (aangezien je steeds een stukje omhoog en omlaag komt), maar daar is vast wel een mouw aan te passen.

 

Traplopen

Ideaal voor strakkere, grotere billen is de trap. Je gebruikt hiermee namelijk veel meer de spieren in je billen en bovenbenen. Anders dan bij gewoon lopen. Span ze nog eens extra aan terwijl je de trap oploopt en controleer je beweging. Je kan dan per treden je bilspieren aanspannen en loslaten, wat in korte tijd tot veel resultaat zal leiden. Effectiever is het om naar beneden te lopen. Je doet dan een soort van lunge. Waar je normaal gesproken direct je voeten neerzet om te landen, kun je bij het trainen van je bilspieren net iets langer doen over een stap en zo je billen nog even wat extra aanspannen.

Kies er op je werk bijvoorbeeld ook voor op de trap te nemen in plaats van de lift. Niet alleen handig voor het trainen van je bilspieren, maar ook nog eens heel goed voor je conditie.

 

Lunges tijdens het koken

Sta jij graag te koken? Weet dan dat dit een ideaal moment is om lunges uit te voeren. Lunges zijn oefeningen waarbij je een stap naar voren zet en door je benen zakt om zo je bilspieren aan te spannen. Dat kun je perfect toepassen tijdens het koken, als je toch even staat te wachten of de aardappels staat te schillen.

Natuurlijk kun je ook nu gewoon je bilspieren aanspannen en ontspannen, maar lunges werken net iets beter. Als je dit op een gegeven moment onder de knie hebt zal niemand door hebben dat je stiekem je bilspieren aan het trainen bent.

 

Thuis oefenen voor strakkere, ronde billen

Het mag duidelijk zijn dat je thuis optimaal kunt oefenen voor strakkere en ronde billen. De trap is een ideaal middel, maar ook gewoon zittend voor de televisie of aardappel schillend kun je momenten benutten om je bilspieren te trainen. Wanneer je dit niet al te intensief doet, kun je deze oefeningen toepassen tussen twee trainingssessies door. Je moet dan wel 48 uur rust houden dus het is vooral om in shape te blijven en niet om spieren er flink van langs te geven. Doe je dat wel, dan loop je een kans op blessures. En dat wil je niet!

Laat een reactie achter