Billen trainen is vet verbranden

Dat billen trainen gelijkstaat aan afvallen wist je waarschijnlijk al. Maar bovenal is billen trainen een vorm van vet verbranden. Je kunt het vet verbranden bij je billen combineren met het algehele vet verbranden, maar je kunt er ook voor kiezen om je nog meer op je billen te focussen.

Het verschil tussen strakke billen en grote, ronde billen wordt met name bepaald door het verbranden van vet. Het is goed om daarbij stil te staan. Want als jij liever grotere billen krijgt, dan moet je je vetmassa op een andere manier benaderen. Meer eiwitten eten en op die manier zorgen voor spiergroei terwijl de vetmassa slinkt.

Bij strakke billen gaat het echter zo goed als om droogtrainen: je wil geen vet meer rond je billen en heupen hebben. Het is nu dus echt zaak om je billen zo goed te trainen dat vet geen kans meer krijgt om te blijven hangen.

 

Vet verbranden

Vet verbranden doe je middels “ketose”. Ketose is het woord dat gebruikt wordt om aan te geven dat je lichaam de oude vetvoorraad op moet maken om aan energie te komen. Je bereikt alleen ketose als er geen nieuwe vetvoorraad in de wacht staat. Met andere woorden: de energie die je uit koolhydraten haalt, laat zich makkelijk opslaan als vet. Voorkom dus dat je energie uit (enkelvoudige) koolhydraten haalt. Want daarmee dwing je je lichaam om over te stappen op oude vetvoorraden en dus in ketose te gaan.

Extra vet verbrand je ook nog eens door meer te gaan bewegen. Je kunt daarbij het onderscheid maken tussen cardiotraining en gerichte oefeningen.

 

Afrekenen met vet door cardiotraining

Cardiotraining is zinvol als je strakkere billen wil. Eigenlijk is cardiotraining erop gericht dat je meer conditie opbouwt en een en ander langer uit kunt houden. Je kunt op die manier zeer intensieve krachttraining makkelijker uitvoeren. Los daarvan helpt cardiotraining je vet te verbranden. Effectieve cardiotraining is cardiotraining die langere duurt (liefst een half uur tot 40 minuten) en zich richt op zoveel mogelijk onderdelen van je lichaam. Zo is roeien een heel krachtige vorm van cardiotraining, omdat je hiermee meerdere spiergroepen tegelijk belast én aan je conditie werkt. Maar ook de loopband, fietsen, de crosstrainer en steps zijn perfecte manieren om aan cardiotraining te doen.

 

Vet verbranden bij je billen

Doelgericht vet verbranden bij je billen doe je door je bilspieren optimaal te trainen. Dat kan met onze vele oefeningen, zoals:

Het gericht uitvoeren van deze oefeningen zal ervoor zorgen dat de spieren in je billen worden verstevigd. Daardoor gaan ze meer vet verbranden. Dus het vet dat zich om je bilspieren heen heeft opgeslagen wordt vanzelf verbrand als je er maar voor zorgt dat er voldoende spieren omheen zitten.

Wederom is hierbij de rol van voeding erg belangrijk: voorkom de inname van teveel koolhydraten en zorg ervoor dat je veel meer eiwitten eet. Op die manier worden je spieren gestimuleerd om grotere te groeien en steviger te worden.

 

Conclusie

Afvallen en billen trainen gaan samen, maar eigenlijk gaat het bij effectieve bilspiertraining voornamelijk om vet verbranden. Vet verbranden doe je door cardiotraining uit te voeren, maar ook door gericht te trainen op je bilspieren. Hoe meer spiermassa je opbouwt, hoe meer vet je zal gaan verbranden en hoe sneller je over stevige, strakke billen komt te beschikken.

Laat een reactie achter