Snel afvallen | Hoe snel kun jij afvallen?

snel afvallenAl eerder bespraken we dat afvallen in een week best mogelijk is, mits je je aan bepaalde richtlijnen houdt. In dit artikel aandacht voor verantwoord, maar snel afvallen.

Snel afvallen in 3 stappen

Mensen hebben zo hun eigen ideeën bij snel afvallen. Zo leeft het idee dat sporten alleen al helpt bij afvallen. Maar helaas, alleen bewegen zal je echter niet helpen om snel af te vallen. Snel afvallen betreft een combinatie van drie factoren. Deze drie factoren zijn omgezet naar de volgende drie stappen, die je zullen helpen om snel af te vallen.

  1. Stop met suikers en koolhydraten
  2. Eet meer gezonde vetten en groenten
  3. Beweeg meer.

Snel afvallen zonder suikers en koolhydraten

Tegenwoordig eten we veel geproduceerd voedsel. Dit is echt niet altijd even gezond, want in geproduceerd voedsel worden veel koolhydraten verwerkt. In je lichaam worden koolhydraten omgezet in suikers, waarmee je dus meer vet ontwikkelt. Pasta, wit brood en rijst zijn voorbeelden van zulke producten. Ook pizza en aardappels zorgen ervoor dat je lichaam snel suikers aanmaakt. Energie uit de koolhydraten wordt omgezet in lichaamsvet. Je kunt dus niet snel afvallen als je suikers en koolhydraten blijft eten. Eet liever gezondere vetten en veel – heel veel – groenten.

Snel afvallen door gezonder te eten

Gezonde vetten en groenten worden door het lichaam automatisch omgezet in energie. Die energie gebruiken we in het dagelijks leven. Door vetten en groenten te eten die goed zijn voor je lichaam zul je snel afvallen en veel gewicht verliezen. Omdat deze stoffen zorgen voor verzadiging zul je ook minder honger hebben.
Groenten zijn een voorbeeld van gezonde voeding die helpen bij snel afvallen. Er zitten veel voedingsstoffen in die ons helpen in leven te blijven. Hanteer de volgende tips met betrekking tot groenten:

  • probeer op een dag zoveel mogelijk verschillende kleuren groenten te eten (want de kleur geeft aan wat voor voedingsstoffen de groente bevat);
  • associeer vetten niet met iets negatiefs, maar eet gezonde vetten die je bijvoorbeeld vindt in vis, eieren, rundvlees en pompoenpitten;
  • luister altijd naar je lichaam en stop wanneer je een vol gevoel hebt.

Beweeg meer en val snel af

Veel van onze tijd zitten we. Of dit nu thuis is of op het werk, veel mensen bewegen nauwelijks op een dag. En dat heeft een negatief gevolg voor ons gewicht en de ontwikkeling van vetten. Wil je snel afvallen? Begin dan eens met meer beweging. Je hoeft niet ineens veel te gaan bewegen, maar bouw dit rustig op. Neem wat vaker de trap in plaats van de lift en ga op de fiets naar je werk in plaats van met de auto. Het zijn die kleine dingen die het verschil maken. Op die manier is snel afvallen voor jou ook realiseerbaar.
Andere tips om meer beweging uit je dag te halen:

  • ga iedere avond na het avondeten een halfuurtje lopen;
  • neem een abonnement bij het zwembad en zwem ’s avonds of ’s ochtends een uurtje;
  • zit niet te lang stil, maar ga er eens in het half uur even op uit.

Zo kun je snel afvallen

Het mag duidelijk zijn, snel afvallen is een kwestie van combineren. Combineer gezonde voeding met meer beweging en laat suikers en koolhydraten staan. Zodra je dat toepast zul je binnen enkele dagen al zeker effect ervaren. Zet de knop om en ontdek dat snel afvallen ook voor jou werkt.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.