Afvallen sporten schema

sportschemaEen sportschema kan je helpen om het maximale uit een trainingssessie te halen. Veel sporten helpt je om binnen korte tijd goed af te vallen. Hoe kun jij nu het beste sporten en het beste uit jezelf halen? Ga voor maximaal resultaat en gebruik een goed sport schema om af te vallen.

Sporten bevordert afvallen

Een goede keuze van je om te gaan sporten. Je zult zien dat het helpt bij het afvallen. Als je sport beweeg je en wie veel beweegt zal veel verbranden. Vet zal worden omgezet in energie en zo worden verbruikt en je lichaam verlaten. Een goed sportschema helpt je om efficiënt en gestructureerd kilo’s te verliezen. Je kunt een sportschema samenstellen in de sportschool, samen met je instructeur. Deze heeft verstand van zaken en kan je als geen ander adviseren.

 

Begin rustig

Ben je een beginnende afvaller? Dan is het zaak om rustig te beginnen. In de sportschool zul je eerst in de lichtste stand aan het werk gaan. Je gaat de materialen één voor één ontdekken en ervaren wat ze voor je kunnen betekenen. Houd het rustig en laat je niet verleiden om overhaast te beginnen met zwaardere oefeningen. Dat kan namelijk resulteren in blessures en die houden doorgaans zo lang aan dat afvallen in gevaar komt.

Wissel af

Het is niet alleen zaak om op de sportschool actief te zijn, maar juist ook daarbuiten. Wissel sporten dus altijd af. Ga twee dagen in de week naar de sportschool, maar sluit het liefst ook aan bij een sportvereniging waarmee je wedstrijden doet of traint. En ga hardlopen of wandelen, want dat is ook goed voor je. Deze afwisseling maakt het niet alleen efficiënter voor je om af te vallen, maar houdt het ook een stuk leuker. Deze variatie is soms hard nodig om het afvallen niet saai te maken.

Een sportschema

Een goed sportschema biedt voldoende afwisseling en werkt erop aan dat je af gaat vallen. Onderstaande richtlijnen kun je opvolgen om te sporten op een manier dat die het afvallen bevordert:

  • Maandag: sportschool
  • Dinsdag: hardlopen
  • Woensdag: teamsport*
  • Donderdag: sportschool
  • Vrijdag: hardlopen
  • Weekend: teamsport / hardlopen

* Een teamsport is natuurlijk niet altijd op woensdag te plannen. Wanneer dat niet het geval is verplaats je het in het schema. Mocht je geen teamsport willen gaan beoefenen, dan kun je de teamsport hier vervangen door een keer extra sportschool. Houd er dan wel rekening mee dat je niet twee dagen achter elkaar intensieve krachttraining doet, maar vraag om een nette verdeling.

Afvallen sporten

Houd er rekening mee dat het afvallen centraal staat bij het sporten. Dat is immers de reden dat je voor het sporten hebt gekozen. Wees dus ook kritisch en laat een sport of activiteit varen als het niet het gewenste effect oplevert. Een sport schema is immers zo aangepast.

Meerdere sportschema’s

Het is natuurlijk niet zo dat er maar één geschikt sportschema is. Je kunt er alle kanten mee op. Wellicht heb jij uit ervaring een ander schema. We zijn benieuwd er zeker benieuwd naar en vragen je om een reactie achter te laten met jouw schema, tips en adviezen.

Laat een reactie achter