Afvallen sporten tips

afvallen sporten tipsBen je voornemens om te gaan sporten om te kunnen afvallen? Slim plan, want van sporten zul je zeker slanker worden. Sporten helpt je om energie te verbranden en om vet om te zetten in spiermassa. Sporten kan op meerdere manieren helpen om af te vallen. In dit artikel geven we je enkele tips die je helpen om af te vallen middels sporten.

Sport niet teveel

De grootste valkuil voor mensen die willen afvallen met sporten is dat ze te hard van stapel lopen. Ze willen te snel te veel. Dat betekent dat ze ineens heel ver willen gaan hardlopen en al die tijd proberen een hoog tempo vol te houden. Of het betekent dat mensen in de sportschool het onderste uit de kan halen en meteen in de zwaarste gewichten gaan hangen. Ook dat is niet aan te raden. Sport dus niet teveel en bouw het rustig op. Begin met een oriëntatie en bouw die oriëntatie steeds verder uit.

 

Vraag om hulp

Wil je serieus afvallen door te sporten? Ga dan naar een sportschool en vraag hier om hulp. In de sportschool kunnen ze je wat dat betreft heel goed van dienst zijn. Als jij aangeeft dat je doel is om af te vallen zullen ze op de sportschool wel raad met je weten. Vaak stellen ze dan een trainingsschema voor je samen waar je je aan moet houden. Als je dit op de juiste wijze doet kun je binnen korte tijd veel kilo’s verliezen en goed afvallen. Het zal vooral gaan om een combinatie van krachttraining (waarmee je spieren sterker worden gemaakt) en cardio, waarmee je conditie opbouwt.

Sport ook thuis

Je kunt heel goed thuis sporten om af te vallen. Verschillende activiteiten zijn thuis makkelijk uit te voeren, waardoor je niet alleen actief hoeft te zijn bij de sportschool. Wat dacht je van de volgende activiteiten:

  • sit-ups en pushups, om buikspieren, armspieren en borstspieren mee te trainen;
  • traplopen om conditie op te bouwen en sterkere beenspieren te ontwikkelen;
  • touwtjespringen om veel energie te verbranden.

Je kunt tevens thuis sporten door een buikspiertrainer aan te schaffen of een hulpstukje om jezelf aan de deurpost op te kunnen tillen. Als je de moeite neemt zul je ontdekken dat er legio aan oefeningen mogelijk zijn bij je thuis.

Eet gezond

Als je gaat sporten is het van belang dat je gezond en voldoende eet. Zeker als je intensieve krachttraining wilt gaan doen heeft je lichaam energie nodig. Die energie haalt ze uit voeding en die voeding moet jij nuttigen. Ook al ben je bezig om af te vallen, eten blijft heel belangrijk. Weet je niet zo goed wat je nu het beste moet eten? Vraag dan wederom om hulp. Op de sportschool hebben ze veel verstand van zaken en weten ze ongetwijfeld hoe jij je het beste voor kunt bereiden op een sportsessie.

Lees ook wat je beter niet kunt drinken en wat je wel mag drinken tijdens het afvallen.

 

Drink veel water

Je lichaam krijgt het tijdens het sporten zwaar te verduren. Er wordt veel verbrand en veel gezweet. Zaak dus om je vocht op peil te houden. Dat doe je door veel water te drinken. Drink minstens anderhalve liter per dag en probeer ook tijdens het sporten regelmatig een paar slokken te drinken. Je zult merken dat je je er fitter en gezonder door voelt.

Laat een reactie achter